Tamattouchte - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu Tamattouchte - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu

Tamattouchte

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Carla

12 Oktober 2016 | Marokko, Midelt

Vandaag vanuit de camping Baddou naar de zoutgrotten. Om 7.30 eruit en klaarmaken voor de tocht. Omdat ik mij niet goed voelde, veel hoesten en pijn in mijn rug mocht ik meerijden met de campingeigenaar. De anderen reden met een Bedforf vrachtwagen van minstens vijftig jaar oud naar de bergen. Een enerverende tocht, die ging eerst vanuit het asfalt, naar onverharde wegen en vervolgens via een rivierbedding tot hij niet meer verder kon en toen moesten wij lopen via ezelpaadjes om na 3 km de mijn te zien. Afschuwelijke arbeid in een diep gat waar per persoon ong. 140 kg zout in brokken werd gehakt en dat per ezel werd vervoerd 6 km lopen, en dat alles voor 100 DH per dag. De blokken worden vermalen tot consumptiezout. Er is ook nog slecht zout en dat wordt gebruikt op de daken, dan smelt de sneeuw er van af. Na een koffie onderweg weer terug naar de camping, waar Carla de was deed en ik een beetje gelummeld heb. Ik voel mij vervelend. Morgen naar dr Nordin in Tinghir.
Vroeg eruit en om 8 uur waren wij op weg naar de dokter. Via GPS van Geert wisten wij het adres precies te vinden. Wij ons gemeld bij de assistente en daarna een uurtje wachten, gescheiden.Het onderzoek bestond uit bloeddruk, oordruk meten temperaturen, borst en rug luisteren en een uitgebreide echo van de buik en maag. Uiteindelijk: niets ernstigs: bronchitis! U krijgt medicijnen, antibiotica, vitamine C, en hoestdrank. Consult van 20 min. 150 DH en medicijnen 230 DH. Op de terugweg de kloof nog eens goed bekeken, maar die was in de morgen bij de opgaande zon toch veel mooier en zonder publiek. s'middags hebben wij ons rustig gehouden, ik bij de caravan en Carla bij het zwembad. Om 16.30 uur routebespreking en daarna voor Carla en de anderen een wandeling door het dorp en de natuur. Ondertussen heb ik de boel opgeruimd en toen Carla terug was zijn we in het restaurant barbeque van schapenvlees gaan eten. Daarna de koets ingedoken en wij vertrekken morgen naar Midelt ongeveer 260 km.

  • 13 Oktober 2016 - 08:51

    Ernst En Conny :

    Weer een mooi verslag. Bert, misschien even een stapje terug, even een dagje uitzieken. Makkelijker gezegd dan gedaan, er is natuurlijk nog zoveel moois te bekijken, en te beleven.
    Geniet ervan, Carla ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert en Carla

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 14090

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 20 Oktober 2016

Met de caravan naar Marokko

Landen bezocht: