Wij zijn in Spanje - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu Wij zijn in Spanje - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu

Wij zijn in Spanje

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Carla

03 September 2016 | Spanje, Burgos

Nadat wij ons geinstalleerd hadden op de camping Bel Air in Creon, 20 km vanaf Bordeaux, hebben wij s' morgens de bus genomen naar Bordeaux. Een hele mooie stad, die Carla aan Parijs deed denken. Wij hebben daar rondgelopen en zoveel mogelijk alles bekeken. S' middags hebben wij nog de toeristenbus genomen en zijn nog langs ( bijna) alle bezienswaardigheden gereden met ondersteuning van een koptellefoon. Vervolgens lekker geluncht en met de bus weer terug naar de camping, waar wij tot s'avonds laat buitn konden zitten. De volgende dag naar de Auchan om inkopen te doen en te tanken. Eenrustige dag gehouden, want we gaan morgen weer verder. De bedoeling is St Jean de Luz, de laatste camping in Frankrijk. Uiteindelijk zijn wij meteen terecht gekomen in Burgos,Spanje een kleine 500 km verder dan Bordeaux. De rit ging prima zonder oponthoud. Wij kwamen aan op camping Fuentas Blancas, waar wij werden ontvangen door een nederlandssprkende receptionist. Plaatsje gezocht en gevonden en wij staan lekker in de ochtendzon.
De volgende morgen zijn wij met de bus naar Burgos afgereisd en weer de stad in gewandeld. Wij waren helemaal onder de indruk van de kathedraal, die wij met een audioguide bezochten. Wat een rijkdom en schoonheid; overweldigend en de moeite waard. De lunch vond plaats op het pleintje met uitzicht op de Kathedraal. Vervolgens zijn wij nog een stuk gaan lopen en kwamen terecht bij het museum over de evolutie van de mens. Gratis voor Pensionados. Erg interressant en ook heel mooi. Zoetjesaan waren wij het een beetje zat, warm en moeie benen, dus op naar de bus, waar wij in een kwartier weer op de camping waren. Pilsje en wijntje gedronken, gegeten en na lekker buiten te hebben gelezen naar bed. Vanmorgen weer mooi weer, het houdt niet op. Carla aan de was en ik wat onderhoudswerk aan stoelen en caravan en lekker lezen in het zonnetje. Rustig aan. Motgen vertrekken wij naar Salamanca, ongeveer 250 km.

• 03 September 2016 - 15:58

Trees:

Hoi Pollen, wat fijn dat de de reis spoedig verloopt. Wat hebben jullie al weer veel gezien en gedaan. Jullie zijn vast een stukje korter geworden met al dat gewandel.
    Erg fijn om te lezen dat jullie genieten, goede reis verder.
    Groet van de achterblijvers, Louis en Trees

• 03 September 2016 - 22:06

Nico En Ank Luitwieler:

Hai lieverds, leuk om weer te lezen hoe jullie verder trekken en genieten van alles. Jullie zien ook erg veel.
    Vandaag zijn wij op Dana haar verjaardag geweest. Heerlijk he dat mooie weer. Liefs en XX

• 03 September 2016 - 22:24

Paul Van Lent:

Wat is dat toch genieten lieve vakantiegangers ,al dat moois bekijken en dan lekker uitzakken met een wijntje dat is het goede leven!
    Op naar salamanca hele goede reis knufxx

• 04 September 2016 - 08:23

Marion:

Wat gaat het weer heerlijk met jullie. Jullie zien weer erg veel en daar gaat het nu juist om, veel zien mooi weer af en toe een versnapering heerlijk toch. Dit is een goede voorbereiding op Marokko. Ik kijk al weer uit naar jullie volgende onderneming. Heel veel plezier liefs Marion.

• 04 September 2016 - 14:57

Hannie En Paula :

Wat is het toch weer leuk om jullie reiservaringen te lezen en te volgen! Jullie genieten weer volop van al het moois wat jullie zien. Heerlijk hè, dat mooie weer en lekker buiten!!!! Dit is het GOEDE leven…….
    Liefs, Hannie en Paula

• 04 September 2016 - 15:37

Ulrike Bronk:

Als wij de verhalen tot nu toe lezen en jullie er stilletjes bij denken, genieten wij hiervandaan zeker mee. Vooral als je met de was van 14 dagen zeilen moet doen. Dus even pauzeren en genieten van de belevenissen tijdens jullie tocht.
    Liefs Jan en Ulrike en doe voorzichtig.

• 05 September 2016 - 16:39

Annalies:

heerlijk, he even rustig aan en genieten maar ja dan weer op stappen heb je het netnaar de zin, goed morgen weer wat anders he. veel plezier. gr ons A en H.xxx