Nu naar Marokko - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu Nu naar Marokko - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu

Nu naar Marokko

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Carla

17 September 2016 | Marokko, Moulay Bou Selham

Om kwart over zes liep de wekker af, zodat wij de boot om negen uur konden halen vanuit Tarifa. De avond ervoor hadden wij uitgebreide instructies ontvangen over de bootreis, maar ook alle formaliteiten, het inklaren van de auto en caravan, wat mocht wel, maar zeker niet, het op- en afrijden van de boot( heel rustig). Een ontustige nacht volgde....
De bootreis over de straat van Gibraltar duurde ongeveer een uur en toen waren wij in Marokko in Tanger. Na lang wachten konden wij starten. Wij kregen onderussen dnog een fles water en een kopje koffie van een Marokkaan die een beetje Nederlands sprak. Erg aardig. En toen op weg via Tanger ( het was gelukkig net het vrijdaggebed) dus niet druk. Via Assilah, een leuk klein stadje met veel sreegjes en witte huisjes. Verder naar Moulay Bousselham, waar de camping op ons stond te wachten, praktisch geen gasten en plaatsen voor het uitzoeken. Alles weer klaargemaakt, pizza gegeten uit eigen oven. We kropen er niet al te laat in, want het was toch een emotionele dag. De volgende morgen gewone tijd op 07.30 uur en ons klaar maken voor een bootocht over de lagune, waar onze genoemde plaats aan ligt. Het is een natuurreservaat en we gingen met 3 bootjes. We hebben er ong. 3 uur rondgevaren en allerlei vogels gezien, waar we door de schipper ook op werden gewezen. Het is eigenlijk een kleine waddenzee, waar bij laag water er van alles droogvalt en bij vloed het omgekeerde. Na afloop hiervan bij een marokkaans restaurant iets gegeten en gedronken, het duurde Marokkaans lang, en vervolgens naar de camping, waar het achterlicht van de caravan gerepareerd werd, want het lampje werkte niet meer. Ook de telefoon is helemaal aangepast, zodat wij die als hotspot kunnen gebruiken voor de I-pads. Om vijf uur hadden wij weer een bijeenkomst met routeinformatie en om zeven uur begint onze eerste Marokkaanse maaltijd in het restaurant op de Camping. Morgen naar Mohammedia ongeveer 200 km

• 17 September 2016 - 20:57

Fried En Lida:

Hi vakantiegenieters, ja zo`n bootreis is best wel spannend de allereerste keer, dat hebben wij ook ervaren toen wij over de Adriatische zee richting Griekenland gingen voor jaren terug. Heerlijk dat jullie zo genieten, we hebben van de verhalen genoten. En nu de temperaturen in het zuiden zijn gedaald gaan wij morgen met de camper richting Spanje voor vier, vijf weken. Nog heel veel fantastische belevenissen toegewenst in Marokko van ons twee.

• 17 September 2016 - 21:19

Wim En Lida:

Genieten he...we volgen jullie hier.

• 18 September 2016 - 09:45

Trees:

Wat een spannende dag zeg, maar nu is de rust weer gekeerd en kunnen jullie van het mooie Marokko genieten en dat gaan jullie zeker doen.
    Ik had gisteren bijna net zo'n ervaring, maar dan met een kleiner bootje n.l. de pont naar Beusichem, op weg naar De Batouwe voor een golfdagje. Als eerste moest ik de pont oprijden en gaan staan voor de slagboom en naast een enorme grote vrachtwagen. Ik was met de auto van Louis (automaat) en van de angst wist ik niet meer waar de handrem zat.
    Dus... ook hier veel stress. Gelukkig had ik een een extra setje ondergoed bij me.
    Hé Pollen geniet van het mooie Marokko, goed luisteren naar de leiding en niet dingen doen die niet mogen, want je zit in Marokko zo achter de tralies.. Dus Carla... je bent gewaarschuwd.
    Groeten van Louis en graag tot het volgende bericht. Trees

• 18 September 2016 - 13:37

Hennie En Nel:

We zijn weer thuis en hebben dus ook weer inter net,het was een hele slechte erbinding op decamping.Maar nu kunnen we genieten van jullie reis verslag.Geweldig wat jullie mee maken vooral de sfeer inMarokko lijkt me heel bijzonder, we volgen jullie op reis,geniet ervan want het iszo weer voorbij ,we hopen dat jullie veel foto,s maken dan kunnen we genieten in de sneeuw. In Oostenrijk .veel plezier nog ,wegwachter op het volgende verhaal

• 18 September 2016 - 16:40

Annalies:

kan me voorstellen dat het spannend was de overtocht,en wat gezellig van de marokkaan iets te drinken te krijgen, er zijn dus ook nog goede gelukkig.en dan de boottocht met 3 bootjes spannend hoor en veel gezien, hoop dat we van de foto's ook kunnen genieten straks ga nog fijn genieten het duurt nog wel even voor je weer thuis bent,

• 18 September 2016 - 21:23

Achtergebleven Polletjes:

Fijn dat de overtocht goed gegaan is, op naar nieuwe avonturen!

• 30 September 2017 - 18:58

Bert Van Der Pol:

TerwIjl ik mijn reiverslag weer doorlees, krijgen wij heimwee naar Marokko. Wat en geweldige mensen hebben we ontmoet, prachtige steden, schitterende natuur en niet te vergeten ons reigezelschap. Wij waren wel moe na bijna 9000 km rijden, maar kijken terug op een enorme ervaing die men ons als 70 plussers niet meer kan afnemen. Carla zegt steeds, als ik het opnieuw kan doen: meteen! met dank aan ACSI voor deze georganiseerde reis en ook voor al onze medereizigers, die de vriendschap hoog in het vaandel hadden staan. Daarnaast onze Volvo en Cabby ( beiden Zweeds) die ondanks de wamte en gewend aan een koeler klimaat deze reis zonder kleerscheuren hebben volbracht. Wij kijken dus terug op onze aparte en geweldige reis met veel plezier en goede herinneringen.