Basis Caceres - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu Basis Caceres - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Bert en Carla Pol - WaarBenJij.nu

Basis Caceres

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Carla

10 September 2016 | Spanje, Cáceres

Win zitten nog steeds in Caceres. Woensdag hebben wij een bezoek gebracht aan het schilderachtige stadje Caceres. Met de bus zijn wij er heen gegaan en hebben lopend via de Tourist information een wandeling gemaakt door het hele oude stadje, dat helemaal ommuurd is en stamt uit de 12e eeuw. Vele mooie en oude dingen gezien van o.a. de Conquistadores (ontdekkers en veroveraars van Zuid-Amerika. In de middag lekker geluncht, het keuzemenu van de dag € 10,00 incl. wijn en brood.. De middag werd vervolgd met een bezoek aan het zwembad waarna wij ons avondeten, brood, hebben genuttigd lekker nog buiten gezeten en daarna naar bed.
Donderdag met de auto naar Mėrida. Een stadje dat bekend staat om zijn Romeinse monumenten. Wij hadden een wandeling uit het boekje, dat ons langs de meeste monumenten voerde. Dit was een openbaring voor ons. Het ene was nog mooier dan het andere en dat gewoon tussen de woonhuizen in. We keken onze ogen uit. Ook bleek, dat de Moren hier hadden huisgehouden en vervolgens de Visigoten. Een ware geschiedenisles. Tegen vieren waren wij weer terug en vervolgden de dag in het zwembad voor die heerlijke verkoeling.
Vrijdag zijn we naar Trujillo gegaan, auto in de P-garage en lopend naar boven, dat viel tegen;de oude ommuurde stad met kasteel lag boven op de berg, dus klimmen en het was heet!
Maar we genoten weer van het Plaza Mayor ( koffie en toiletstop) de vele oude gbouwen het mooie kasteel en het uitzicht over de vlaktes. Toen wij veel bekeken hadden teruggereden en even langs de Lidl om de nodige voorraden te kopen, die je in Marokko niet kunt bemachtigen:Wijn en bier, maar ook varkensvlees voor de barbecue. Geluncht bij de caravan en natuurlijk naar het zwembad. Ons avondeten ook bij de caravan en nog heerlijk buiten zitten in je blote bast (ik).
Zaterdag hebben wij de boel schoongemaakt. Gewassen, kleren zo droog in het zonnetje. Caravan in- en uitwendig gereinigd opnieuw ingedeeld, zodat wij klaar ziijn voor de grote reis. Bij Leclerc supermarkt nog wijn gekocht, want die had de Lidl niet in pakken. Benzine getankt en daarna de auto ook nog gewassen, ziet er weer als nieuw uit. Vervolgens onze dagelijkse routine weer opgepakt en tegen zevenen zaten wij weer bij de caravan. Wijntje, biertje en genieten.....
Zondag vertrekken wij naar La Carlota ons verzamelpubt. Dit is plm. 380 km eerst richting Sevilla en daar afslaan richting Cordoba. Zodra weer wifi hebben melden wij ons weer.

• 10 September 2016 - 20:12

Ernst En Conny:

De voorbereidende werkzaamheden hebben jullie gedaan caravan schoon , inkopen gedaan ,inwendige mens niet vergeten, heel belangrijk.
    Nu alleen een super overtocht, en genieten van Marokko

• 10 September 2016 - 20:13

Ank:

Lieverds, wat zien jullie veel zeg. Als jullie nog maar ruimte over houden in je hoofd om alles van de gezamenlijke reis ook nog een plaatsje te geven. Morgen dus weer verder. We wensen jullie een hele goede reis en veel plezier met het gezelschap. Geniet er van!!!!! Veel liefs en dikke kus.

• 10 September 2016 - 20:17

Rien:

Wat leuk dat jullie zo genieten. Nu moet de echte reis nog beginnen. We hopen dat alles voorspoedig gaat. Pieter en Mo zijn een week bij ons geweest en hebben leuke dingen gedaan. We hebben o.a. het Alfa Romeo museum en Milaan bezocht. Lieve groet uit het zonnig Lago Maggiore Italië. Corrie en Rien

• 11 September 2016 - 08:14

Marion:

Heel veel plezier alles is op orde voor de reis naar Marokko. Jullie hebben heel veel mooie plekjes gezien, een mooie start voor de grote reis. Voorzichtig en tot horensXxx

• 11 September 2016 - 09:30

Annalies:

wat heerlijk , dat je overal kunt zwemmen die opkikker heb je wel steeds nodig in die warmte en o,o,o wat fijn dat er overal een lidel is. goede reis verder en doe voor zichtig daar in marokko. xxx

• 11 September 2016 - 09:32

Trees:

Al heel veel gezien, beleefd en genoten, nu.....het echte werk Marokko!
    Voorspoedige reis en ik weet dat jullie voorzichtig doen, heel veel plezier,
    Lieve groet

• 11 September 2016 - 11:32

Hannie En Paula:

Alle voorbereidingen rond, al heel veel gezien en…….nu op naar Marokko!!!!!! Wij wensen jullie een hele goede reis toe en laat al dat moois maar op je afkomen……genieten!!!!!
    Liefs van ons